Friday, March 22, 2019

Nurse Di Sarawak Jana Income 4 Angka Sebulan Walaupun Sibuk Bekerja Syift


"...Boleh bayangkan pada 2016 ketika saya berumur 23 tahun, saya dah berhutang di bank sebanyak 65k ! Ini semua kerana MLM..."


Kisah Inspirasi


Kisah-kisah kejayaan ahli TWB ini mila kongsikan hasil temubual dengan setiap Alumni TWB, dari team SOUL ( Sparkle Outstanding Leaders ) yang telah berjaya menjana pendapatan lumayan untuk tujuan inspirasi bersama :)


Saya, Fila.. Nama penuh Dafila Binti Zulai, seorang Jururawat. Berumur 26 tahun. Saya mula join TWB pada 2015.

Boleh bayangkan pada 2016 ketika saya berumur 23 tahun, saya dah berhutang di bank sebanyak 65k !

Ini semua kerana MLM Mc Ocean. Fila khilaf. Fila makan pujuk rayu mereka sehingga fila buat loan sebanyak itu untuk join MLM. MLM seperti inilah yang buat ramai fikir negatif kepada semua MLM.

2017 Fila mula sesak. Dengan bayar kereta, personal loan. Saat inilah tekad untuk bangkit dan jadikan TWB sebagai jalan untuk Fila mulakan langkah.

Ramai tanya, mampu ke kerja syif lepastu buat part time?

Fila kata kalau nak jangan jadikan ianya alasan. Mula mula memang penat. Mana ada jalan mudah untuk kejar sebuah kejayaan.



Fila mula buat percaturan, bila syif pagi Fila ambil appointment spa sebelah petang. Bila syif petang, ambil appointment spa seawal 7 pagi. Bila syif malam, pagi ambil customer, petang rehat untuk tenaga kerja malam.

Yang penting, kita jangan sesekali buat pada masa kerja, sebab kerja fila di wad. Tanggungjawab jaga pesakit. Amanah kena pegang. Masa kerja fila kerja.

Alhamdulillah Allah mudahkan.



Ini antara hasil TWB Fila... Ini income dari penjuru ke 5...

Hasil servis spa Fila facial sahaja : Rm 65/ seorang..Sehari 2 orang cik fila akan assign dalam appoinment. Seminggu cik Fila buat 3 ke 4 hari..

Rm 65 x 2 = RM 130 x 3 hari = RM 390 / week..

Ini kiraan Fila untuk servis facial sahaja. Belum termasuk servis sauna, mandi bunga dan lain lain.

Alhamdulillah... Pendapatan inilah yang buat Fila mampu bagi lebih untuk mak bapa Fila. Baru-baru ini mereka pergi ke tanah suci menunaikan umrah. Sebagai anak, fila rasa bertanggungjawab untuk menyumbangkan sedikit belanja untuk mereka.

Kerjaya Fila sebagai seorang Jururawat agak mencabar, lagi lagi pada era viral ini. Apa Fila mampu kata jangan campur adukkan. Masa kerja, kerja lah dengan komited.

Masa buat part time, buatlah dengan bersungguh sungguh dan ikhlas. Bagaimana kita nak cantikkan diri, begitulah juga usaha yang sama kita letak untuk kita cantikkan orang sekeliling kita.

Slogan team Fila di Kuching, Sarawak ialah. "Now, everyone can Spa".

Sekarang masih lagi membayar hutang bank tetapi tidaklah tercekik seperti dulu. Dengan The Walking Beauty, Fila mampu capai impian Fila.


~~~~~

Jika anda ingin belajar jana pendapatan harian melalui Mobile Spa seperti Fila, boleh hubungi Certified TWB Trainer iaitu Puan Mila 014-5082724 (Click to Whatsapp)untuk maklumat lanjut. 

Sila Share Jika Anda Rasa Sharing Ini bermanfaat.

Anda nak tahu lebih lanjut tentang Projek Mobile SPA TWB? 
Sila click link di bawah:-




Jom hubungi Mila segera untuk menjadi sebahagian daripada TWB BEAUTICIAN dalam team Miracle !

Hubungi : 

Instagram : Noor Kamilah Ibrahim

No comments:

Post a Comment