Monday, October 10, 2016

Minyak Ikan & Meroyan Ketika Berpantang







Meroyan sering dikaitkan dengan wanita yang baru melahirkan anak atau sedang berpantang. Tapi kenapa ye?


Untuk mudah difahami meroyan boleh terjadi kerana terlampau stress dan terlampau mengikut emosi sehingga sudah tidak terkawal lagi.


Yela baru lepas bersalin, badan lemah, sakit seluruh badan, dengan darah nifas lagi, anak meragam, baru belajar jadi ibu, kekok, masyarakat sekeliling yg kurang membantu. Satu lagi kekurangan nutrisi dalam pengambilan makanan harian juga boleh membawa kepada masalah ini.



"Kajian terbaru menunjukkan bahawa asid lemak omega-3 boleh meningkatkan isyarat yang digunakan oleh sel-sel saraf untuk berkomunikasi dalam rangkaian otak. Dalam kajian haiwan, kurangnya minyak ikan telah dikaitkan dengan pengurangan tahap dopamin dan serotonin, iaitu dua bahan kimia otak yang berkaitan dengan perasaan."


Sebab itulah kekurangan omega 3 atau minyak ikan dikatakan boleh membawa kepada masalah "Meroyan".




Minyak ikan juga penting untuk ibu hamil untuk meningkatkan fungsi otak bayi dan juga baik untuk ibu yang menyusu untuk menghasilkan susu badan yang berkualiti dan melahirkan anak yang pintar. 


Minyak Ikan Shaklee atau Omega Guard mengadungi Omega 3 dan boleh membantu mengatasi masalah-masalah lain lagi seperti kegemukan, kanak-kanak yang bermasalah dalam pelajaran, masalah sendi malah sesuai untuk ibu hamil, berpantang dan menyusu.  


Untuk Tempahan & Konsultasi :

Noor Kamilah Ibrahim (Mila)
ID:1164704
Pengedar Sah Shaklee
014-5082724


 


No comments:

Post a Comment