Monday, January 28, 2019

Wariskan Bisnes & Pencen Dalam Bisnes Shaklee



Berbaloi ke buat shaklee
dari tahun 2014 ke 2019 ?

Kalau mila cakap buat shaklee ada " Pencen " korang percaya tak? Bisnes ni mila boleh wariskan kat aryan & airis korang percaya tak?

Mila pon tak percaya.  Kalau tak takkan setahun pertama tu mila main2 je. Sebab mila tak percaya lah

Mila anggap tahun 2014-2015 tu mila dalam proses suai kenal. Benda kita baru dengar memang normal tak berapa percaya sgt kan. Tak ambik port sgt apa saja perbincangan. Mila tak serius. Dua tiga post di fb ig pastu mila tak byk update di socmed sepanjang mengandung aryan (anak sulung).

Lepas je bersalin. Umur aryan 4 bulan, mila terus start gear 4 ! Tahu tak kenapa? Sebab dah jatuh chenta dengan set berpantang dia 💓

Still tak tahu pasal pencen ke apa ke. Yang mila tahu set berpantang & set menyusu dia terbaik. Dah tahu baik..mila cerita jela seikhlas dan setulus hati apa kesan yang mila dapat hasil pengambilan semua tu. Dari situ mila mula bina trust dan ramai jadi customer, tak kurang nak jadi anak bisnes juga. Sebulan pertama mila dah lahirkan anak-anak bisnes baru dah. Sebab mila memang clear betul-betul target. Mila nak achive something dalam shaklee ni. It worth to work for it

Dipendekkan cerita, mila terus je konsisten berkongsi semua kebaikan yang mila dapat hasil dari berbisnes shaklee. Samada dari segi pendapatan hingga nilai-nilai positif yang mila dapat. Dan paling berbaloi..mila akui mila belum achive peringkat yang lebih tinggi, tetapi SETIAP BULAN shaklee tak miss bayar bonus mila !

Ye, tak sekali pun shaklee silap tak masukkan bonus ! Mila mmg tak miss cek acc bank. Memang sentiasa je masuk selama hampir 5 tahun ni. So..apa lagi mila nak kan?

Ok..orang boleh ajak mila buat bisnes lain. Yang lebih trending katanya. Yang terkini. Tapi takde pun mila nampak yg dapat berikan BUKTI JELAS dan keyakinan yang mantap, bisnes tu boleh bayar mila setiap bulan ON TIME sesuai dgn usaha mila. Tapi shaklee buktikan.

Team shaklee mila bukan saja offer 1 income iaitu bonus shaklee, tapi kami come out dgn projek yang takde team lain buat iaitu Spa Bergerak Tanpa Kedai a.k.a #TWB. Bayangkan 6 PENJURU INCOME hasil dari projek ini jika betul-betul follow dan NAK.

Career development dalam TWB atau spa yang menggunakan sistem dan produk shaklee ni tak dapat kat mana-mana spa lain. Seriously. Tapi mila ulang sekali lagi lah, bagi yang NAK sahaja. Kalau taknak mila tak bazir masa dah nak bantu. Mila dah boleh bezakan dah antara orang yang nak dan orang cakap nak tapi sebenarnya taknak ni.

Pencen?

Oh ya. Tentang pencen, dan mewariskan bisnes shaklee kepada anak-anak. Shaklee sediakan bonus kepada ahlinya yang qualified untuk dapatkan sejenis bonus ini dan anda akan dapat sampai BILA-BILA. Bonus itulah yang "menggemukkan" total keseluruhan 14 bonus bulanan yang shaklee sediakan. Itulah pencen dari shaklee khas untuk ahlinya yang setia dan perform.

Shaklee dapatkan khidmat dari Amanah Raya untuk urusan pewarisan bisnes kita, oraganisasi yang sedang kita bina sejak dari hari pertama kita mendaftar shaklee. Bukan cakap-cakap saja tau. Shaklee memang serius work for it.


14 jenis Bonus yang shaklee offer kepada semua ahlinya 





Ketika business Leader Meeting, kami di teramgkan dengan jelas tentang Pewarisan Bisnes Shaklee


Jadi, berbaloi tak untuk fokus dan terus berusaha untuk satu bisnes yang takdelah trending sangat. Dah wujud sejak tahun 1915 😂 Tapi sepanjang zaman orang memerlukan makanan yang sihat kan? Sama juga bisnes makanan yang diperlukan setiap masa, tapi shaklee advance lagi. Ianya menjurus kepada pemakanan dan gaya hidup sihat. Yang semua orang nakkan.

Kemudian ditambah lagi dgn idea yang "fresh" dari team kami, SPA SHAKLEE


Bawa anak-anak ke Shaklee Monthly Updates 28 Januari 2019





Lepas tu bawak dorang jalan-jalan dan bermain di playgroud. Mila sangat happy jadi surirumah yang berkerjaya, jalankan bisnes shaklee & TWB 😊



Juga suka mila selalu ingatkan...

Rugi buat bisnes, tapi tak pilih untuk buat bisnes yang ada career development. Ada something yang boleh meyakinkan masa depan kita

LAGI Rugi kalau dah buat bisnes shaklee dan TWB, tapi pilih untuk tidak fokus dan main-main.

Berilah peluang besar macamana sekalipun, samada pencen, bonus unlimited, mewariskan bisnes atau bonus on time tanpa gagal. Tapi tiada daya usaha dan fokus untuk dapatkan..takkan dapat juga.

The choice is yours

Bacaan lanjut : Keistimewaan Menjadi Ahli Shaklee

No comments:

Post a Comment