Wednesday, September 18, 2019

Success story jom detox jutawan - 5 testimoni detox jutawan



Assalamualaikum !

Hari ini mila nak share baaaanyak testimoni hasil dari program Jom Detox Jutawan.

Apa itu Program Jom Detox Jutawan? Boleh baca entry mila yang lepas ini tentang penerangan dan KELEBIHAN JOM DETOX JUTAWAN BERBANDING PROGRAM KURUS YANG LAIN

Dan inilah antara peserta Jom Detox yang telah berjaya. Here we go ! Jangan nganga mulut luas sangat ye. Memang betul..inilah hasil nya hehe.

Bukan hanya 5 Testimoni Detox Jutawan, tapi banyak !




1. Dari Obesiti Kepada Normal Weight

Kak Anah, buang 23kg dalam masa 8 bulan. Tiada masa nak rebound! Detox is the best way to lost weight!


2. Lost 16. 5 kg hanya 3 Kali Detox



Ini adalah elly. Elly lost 16.5 kg dengan 3 kali detox. Inch lost sampai tak terkira.


3. Warga emas pun boleh berjaya detox dan hilang 11.5kg !

Kak Hor join Detox selama 2 kali dan hilang 11.5kg dan 13.5inch. Kak Hor berumur 57 tahun tau tapi masih boleh turun sebanyak tu.


4. Kak su berjaya buang 10.3 kg dengan Detox !

“Pada asalnya saya ikut detox sebab mau turunkan bacaan tekanan darah dan kolestrol yang tinggi. Sebab walaupun sudah di ubah cara diet dan jumpa pakar pemakanan tapi masih lagi tidak berhasil. Berat badan masih turun dan naik (macam yoyo). Selepas detox barulah berat turun dan saya faham bagaimana untuk diet yang betul dan seimbang”

Thank you Kak for sharing u great exprience with #JomDetox.

Ini kali ketiga Kak Su join detox and its imppresive result u know. Dalam tempoh 46 hari Kak Su buang 10.3KG dan 39.4 Inch.



5. Pada yang ada Axinety! Anda masih ada harapan untuk pulih! Meh, baca kisah Naim!

Sebelum Detox ada cronic gastrik, but after Detox dah boleh puasa. Sebelum Detox sarapan Panadol, tapi selepas Detox hidup lebih gembira.

Cerita panjang : 

Sedikit background saya, nama saya Naim. Sebelum ada anak, berat saya 70kg+.

Saya juga pernah buat Diet Metabolism Miracle 8 minggu (saya akan cerita satu persatu ye)

2015 saya pernah join Detox Shaklee (dulu tiada program macam sekarang) so tidak ingat berapa kg lost masa tu tapi siksanyaaa.

Sebelum join Jom Detox. Setiap malam saya tidur selepas jam 12am kadang jam 2am. Bangun pagi mesti rasa letih dan sakit kepala. Panadol jadi breakfast, kadang petang pun ambil panadol.

Very stressfull life and anxiety. Makan tak tentu, air tak cukup. Anxiety sangat teruk sampai ada panic attack episodes. Saya minum 2-3 cawan kopi setiap hari. Bila stress, lebih banyak makan junk food. 

So sebelum join Jom Detox pun, sudah cuba kurangkan kopi atas nasihat Psychologist. During pre detox, saya follow nasihat coach. Minum kopi sikit tapi nasi mamak tak tinggal.

Stress tu masih ada, tidur masih lewat. Last day pre detox saya ganti kopi dengan tea hijau.

Masa predetox saya amik Acupuncture treatment & Reflexology. So masa Detox berjalan, memang ikut semua healthy habits dan menu sampai day 6 sahaja.

Sepanjang Detox week saya memang tidak bersenam sebab sibuk. Tapi banyak pergerakan. 10k steps day 3. Buat kerja rumah intensive day 5 swimming day 6.

During Detox hanya day 1 ada Chronic Headache. After detox saya dah tidur seawal jam 11pm. Bangun pun awal prepare meal. 

Sakit kepala memang tiada. Kopi tu optional. Tak rasa wajib pun. Lagi best, tengahari tak perlu tidur dah. Dulu setiap kali tengahari, mesti kena tidur. Kalau tidak, cranky. Hehe.

So now, less stress, hidup aman damai, less anxious. Sekarang ni saya masih terus swimming dan acupuncutre. Lepas ini nak cuba  Cognitive Behaviour Therapy (CBT) pula untuk stress management 

Nak turun lagi, target 70kg maybe dalam 3-4bulan. Saya akan teruskan Eat Clean. Sekarang dah 79kg selepas buang 6kg dengan Jom Detox.

Staff tegur dah kecil especially muka. Banggalah kejap😅.

Ohya, hampir lupa nak mention. Dulu saya ada Chronic Gastritis sampai tak boleh puasa but now, dah ok. Boleh je IF.

Menurut Personal Coach beliau.
“Korang abang Naim ini isterinya doktor perubatan. So masa dia decide buat detox. Isterinya pm ucap  thanks yang boleh ajak suaminya Detox "




6. Kak ruby hilang 16kg selepas 3 kali Detox





Nama saya Rubaiyah Asan. Boleh panggil Ruby atau K.Ruby. Umur saya 43 tahun.

Saya ada 4 orang anak dan 
saya merupakan salah seorang Certified Coach dalam program Jom DetoxJutawan.

saya mulakan dengan kisah detox saya

Pertama kali saya join detox ni November 2018. Masa ni baru pertama kali buat dengan meal plan yang baru ni. 
Masa tu saya memang sedang mencari-cari cara yang cepat untuk turun berat dan untuk sihat. Masa ni berat saya dah mencecah ke 75kg.

Memang masa ni saya ada buat diet protein tapi berat tak turun banyak. sebulan nak turun 1 kg pun susah.

Bila ada peluang untuk buat detox ni, saya pun join sekali. Masa mula buat detox tu berat saya 73kg. 

Saya pun buat detox, lepas 3 hari, berat saya turun 3kg dan ukur lilit pinggang saya turun 3cm. Saya macam tidak percaya masa tu.

Saya teruskan dengan detox sehingga hari yang ke 7. Lepas 7 hari berat saya turun 5.5kg dan ukur lilit pinggang turun 4cm.

Bukan itu saja, saya lebih teruja bila lepas detox ni, bangun pagi tumit kaki saya dah tak sakit lagi. Bangun pagi rasa segar, bukan letih lesu macam sebelum detox.

Sakit kepala yang dulu selalu menyerang saya dah tak rasa lagi. Stamina saya semakin baik, naik tangga kini tak jadi masalah lagi untuk saya. Kaki saya rasa ringan jer bila naik tangga lepas detox.

Bersin waktu pagi dah tak ada  lepas detox.

Teruja dengan kesan yang saya dapat lepas detox, saya ulang, ulang detox. Lepas 3 kali detox, saya berjaya turunkan berat 16kg.

Paling best bagi saya, lepas detox ni bacaan tekanan darah saya yang sebelum ni tidak menentu kembali normal, migrain saya terus hilang, resdung saya semakin pulih dan hilang. Kulit muka yang kusam, kembali bersih.

Alhamdulillah.....nikmat sihat ni memang tidak terkata. Bila sihat, nak buat apa pun penuh nikmat. Nak jogging, nak buat kerja rumah, nak solat....semua penuh nikmat.

Kalau masa tu saya tak join detox, masih diet dengan cara saya, hingga saat ini saya rasa berat saya masih sama atau mungkin bertambah. 
Pergerakan saya juga terhad. Saya kelihatan lebih tua dari usia saya.

Bila badan semakin membesar, susah untuk menggayakan pakaian yang cantik. Kulit muka yang kusam akan menyebabkan muka nampak gelap dan tak berseri, terpaksa guna make up tebal. Keyakinan diri juga terganggu dengan penampilan sebegini.

Dan yang amat menakutkan adalah penyakit yang semakin menghampiri. Kalau saya tak join detox sebelum ini, kemungkinan saya terpaksa makan ubat darah tinggi seumur hidup disebabkan gaya hidup dan pemakanan yang tidak betul.

Kegemukan adalah satu perkara yang amat saya takut. Sebab dari situ macam-macam penyakit boleh datang kepada kita.

Sebelum ni, bila orang bercakap tentang DETOX, saya pun  jarang ambil kisah. Sebab saya igatkan detox tu hanyalah air detox, atau apa-apa jus untuk kuruskan badan. Rupanya detox Shaklee way ini bukan macam tu.



~~~~~



Dan banyak lagi testimoni berjaya dengan JOM DETOX JUTAWAN !

















Amacam ? Terkejut tak? Hehe. Memang sangat berbeza program detox ini berbanding dengan program kurus yang lain kerana, results dari peserta rata-rata bukan kurus semata-mata. Tetapi

Kulit makin sihat dan berseri. Of course lah makin nampak cantik & awet muda kan

Dan kesihatan keseluruhan semakin baik. Alhamdulillah.

Kerana kita tidak fokus kepada hanya 1 yakni USUS.

TAPI kita fokus kepada 5 Organ Detox yang lain juga.p

Colon, kidneys, liver, lungs, Skin, lymphatic  (Kolon, buah pinggang, hati, paru-paru, kulit, limfa)


Shaklee punya detoks MENYELURUH!

Dah faham kan, dan dah tengok ttestimoni berjaya dengan program detox ini kan? Jadi, apa lagi? 

Jom jadi sebahagian peserta JOM DETOX JUTAWAN. Mila bantu anda nanti insyaAllah 

Mila
014-5082724


PAUTAN BERKENAAN DETOX (Detox Shaklee) !  (Sila klik dibawah ):















2 comments:

  1. Terbaiklah..Semua peserta Jom Detox Jutawan berjaya mendapat result yang hebat.

    ReplyDelete
  2. Byk betul manfaat detox rupanya. Seronoknya nak join Detox Jutawan. TQ sharing yg sgt bermanfaat!

    ReplyDelete