Friday, February 3, 2017

CARA MENGATASI MASALAH SEMBELIT KETIKA MENGANDUNG & BERPANTANG

Assalamualaikum :)

Apa khabar semua? Harapnya semua dalam keadaan baik-baik sahaja dan berada dibawah lindungan Allah s.w.t. Aaminnn. Mila nak share mengenai Ostematrix Shaklee yang mampu mengatasi masalah Sembelit ketika Mengandung dan Berpantang.



Kepada ibu-ibu yang sedang mengandung atau berpantang, mesti terseksa kerana proses membuang air besar menjadi sukar. Biasanya membuang hari-hari tetapi sebaliknya ketika mengandung atau berpantang, seminggu 2 kali pun SUSAH !


Ok mila nak cerita dulu bagaimana kita boleh sembelit ketika mengandung. Bila si ibu mengandung, hormon estrogen dan progestron akan memainkan banyak peranan penting sepanjang tempoh kehamilan. Antara kesan sampingan daripada tugas kedua-dua hormon ini ialah mual dan muntah, SEMBELIT, sakit tulang, pinggang, punggung dan bahu. Peningkatan hormon progestron menyebabkan otot-otot menjadi rehat. Maka kesan tersebut juga menimpa otot-otot dalam sistem penghadaman. Makanan yang melalui sistem penghadaman bergerak lebih lambat.





 Keadaan akan menjadi lebih teruk apabila kandungan kita makin besar, sebab ia akan menekan rektum. Pengambilan pil zat besi juga boleh menyebabkan sembelit ketika mengandung.



Bagi ibu-ibu yang  berpantang pula, sembelit boleh berpunca daripada :
  • hormon progestron masih tinggi semasa hamil melambatkan pergerakan otot.
  • sistem pencernaan kita berfungsi lebih perlahan semasa proses kelahiran
  • ubat yang diberi untuk mengurangkan sakit ketika proses kelahiran seperti petidina boleh menyebabkan usus lambat berfungsi dari biasa.
  • kita pernah melahirkan anak sebelumnya
  • kita melalui kelahiran yang dibantu seperti forceps atau ventouse
  • pengambilan pil zat besi atau  ubat anti depresi


Luka jahitan menyebabkan ramai ibu-ibu takut untuk meneran kerana khuatir jahitan akan terbuka, Perasaan risau tersebut akan membuatkan kita semakin sukar membuang. Bagi kita orang Melayu, cara berpantang yang rigid juga menjadi salah satu sebab kita sembelit.


Orang tua-tua biasanya tak benarkan minum air dengan banyak. Katanya, kalau minum air banyak ketika berpantang nanti perut buncit dan ada sedikit masalah ketika bersama suami nanti. Sayur-sayuran dan buah-buahan juga kurang diambil kerana pemilihan sayur dan buah yang "sejuk" dan pantang makan. Dahla minum air sikit, sayur dan buah berserat pula kurang diambil, memang la akan menyumbang kepada masalah sembelit ni. Huhu


So, apa yang boleh membantu ibu-ibu berapantang ni adalah telan pil ajaib putih dari syarikat pakcik Shaklee, memang berkesan. InsyaAllah lawas je selalu dan tak sakit-sakit perut sebelum membuang. Ramai dah yang makan pil ajaib ni pun beritahu hal yang sama :)


Pil ajaib yang berwarna putih tu bernama Ostematrix Shaklee, inilah ramuan rahsia yang membuatkan ramai ibu mengandung dan berpantang dapat mengelak dari masalah sembelit.
        


Apa keistimewaan Ostematrix Shaklee sehingga dengan mudah ia mampu menyelesaikan masalah sembelit yang sekian lama membelenggu ibu-ibu mengandung dan berpantang?


Magnesium didalam Ostematrix Shaklee selain daripada membantu dalam asimilasi kalsium kedalam tulang, ia juga secara tidak langsung membantu pergerakan otot usus untuk mengeluarkan najis. 


Magnesium juga menarik air, penambahan air didalam kolon menyebabkan najis menjadi lebih lembut dan mudah untuk dikeluarkan. Disebabkan hal ini ibu-ibu perlu minum banyak air bagi mengelakkan tubuh kita kekurangan air.


Ostematrix Shaklee juga banyak membantu ibu mengandung dimana membekalkan kalsium yang mencukupi untuk ibu dan bayi dalam kandungan. Takdelah ibu-ibu yang sudah hampir due bersalin akan mudah cramp dan tidak lena tidur. Kalsium Ostematrix Shaklee membantu untuk memberikan gigi, sendi dan tulang yang sihat.


Bagi ibu yang sedang berpantang selain daripada membantu mengatasi masalah sembelit, Ostematrix Shaklee juga berperanan
  • membantu ibu-ibu mendapatkan rehat yang berkualiti
  • sebagai sumber kalsium tambahan
  • mengelakkan gigi rosak dan sakit tulang 
  • melegakan otot dan saraf ibu 
  • membantu menambah susu badan


Sebotol Ostematrix Shaklee berharga RM61 sahaja dan terdapat 120 caplet, sebiji Ostematrix adalah bersamaan dengan segelas susu atau 80 biji badam!!! Jika kita buat sedikit kira-kira mudah, sebijik Ostematrix hanyalah berharga RM 0.51 sahaja!

Segelas susu segar berharga tidak kurang dari RM1.50. Kalau ade diskaun maka akan turun RM1.25 segelas. Lebih kurang 3x ganda harga sebijik Ostematrix Shaklee. Wahhh memang jimat ni, pasti kaum ibu suka :)



Bulan Februari 2017 ini pula adalah bulan PROMOSI OSTEMATRIX ! Jadi harga untuk sebotol jatuh menjunam-junam ! :D

Bagi mila, sangat berbaloi untuk dapatkan promosi ostematrix sekarang dengan harga jauh lebih murah :)

1 botol special price
2 botol diskaun 5%
6 botol, PERCUMA 1 botol 

:D :D :D


Ada banyak lagi manfaat Ostematrix Shaklee, mila akan share dientri lain. Jika anda adalah ibu yang sedang mencari penyelesaian untuk masalah sembelit dikala sedang mengandung atau berpantang, maka pilihlah Ostematrix Shaklee, saya yakin anda tidak menyesal!


Hubungi mila untuk konsultasi lanjut atau sebarang pertanyaan tentang Shaklee, mila akan berusaha membantu anda, jangan malu atau segan k :)


Mila
Your Trusted SID
ID: 1164704
pm/whatsapp
014-5082724

No comments:

Post a Comment